Tehnoloģiju mācību jomas skolotāju aptauja par sadarbības veicināšanu un nepieciešamo atbalstu


Mēs, IT Izglītības fonds, esam pētījuši tehnoloģiju mācību jomas skolotāju kopienas un ievērojām, ka, lielākoties, tās tiek organizētas pēc novada, skolu, institūciju inicjatīvām. Šī iemesla dēļ mēs lūdzām tehnoloģiju mācību jomas skolotājiem veltīt dažas minūtes laika, lai atbildētu uz dažiem jautājumiem par tehnoloģiju jomas skolotāju kopienu. Aptaujā piedalījās 209 tehnoloģiju mācību jomas skolotāji no visas Latvijas- 27% Rīgas, 14% Latgales, 23% Vidzemes, 23% Kurzemes, 14% Zemgales.

Aptaujas rezultāti

Atbildot uz jautājumu “Kāda veida pasākumus Jūs labprāt vēlētos apmeklēt?” skolotāji norādīja uz četrām viņiem nozīmīgām atbalsta formām, kuras labprāt saņemtu:

  • Nodarbības, lai padziļināti apgūtu kādu no mācību satura aspektiem (62%)
  • Metodiskā darba grupas, lai apmainītos ar idejām, metodēm, materiāliem mācību stundām (60%)
  • Darbīcas, kurās skolotāji dalās ar savu pieredzi (59%)
  • Lekcijas par jaunākajām tendencēm tehnoloģiju jomā (industrijā/ zinātnē) (46%)

Vairāk nekā puse no skoltoājiem norāda, ka šobrīd viņiem trūkst atbalsts jaunu ideju, zināšanu iegūšanā (68%), vēlētos dzirdēt citu kolēģu pieredzes stāstus mācību satura īstenošanā (57%) un sagādā grūtības atrast metodiskos materiālus, kas noderētu mācību satura īstenošanai (57%).