Kā gatavoties un startēt mācību priekšmetu olimpiādēs?
/Ramona Poreitere/
/Ramona Poreitere/
Ramona Poreitere ir Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas un Pirmās programmēšanas skolas skolniece, kā arī Starptautiskās matemātikas un Eiropas meiteņu informātikas olimpiāžu laureāte.
Ramona dalās savā pieredzes stāstā par to, kā ir gatavoties un startēt mācību priekšmetu olimpiādēs, pārstāvot Latviju starptautiskā līmenī. Viņa atklāj: kādi ir olimpiāžu uzdevumi, kāda ir loma skolotājiem, mentoriem un vienaudžiem gatavošanās procesā, kāpēc olimpiādes ir noderīgas pašizaugsmē.
Digitālā paaudze skolā
/Zanda Rubene/
/Zanda Rubene/
Zanda Rubene, Latvijas Universitātes profesore.
Mācīties pašam, lai mācītu citus
/Sergejs Zembrovskis/
/Sergejs Zembrovskis/
Sergejs Zembkovskis, Mārupes Valsts ģimnāzijas programmēšanas skolotājs.
Produktivitāte un digitālās prasmes
/Elīna Krūze/
/Elīna Krūze/
Elīna Krūze, Printful Jauno produktu izstrādes nodaļas vadītāja.
Izaicinājumi skolā IT jomā
/Terēze Dinula/
/Terēze Dinula/
Terēza Dinula savu karjeru sāka kā IT un matemātikas skolotāja, pēc tam 10 gadus nostrādāja kā IT projektu vadītāja. Pagājušajā gadā viņa atgriezās skolā, bet jau kā Rīgas Itas Kozakevičas Poļu vidusskolas direktore.
Savā pieredzes stāstā Terēza dalās ar savām domām par izmaiņām skolā IT jomā un to, kādi ir izaicinājumi STEM. Video gaitā viņa dalās arī ar dažiem Rīgas Itas Kozakevičas Poļu vidusskolas skolēnu veiksmes stāstiem. Terēza arī aicina nozari praktiski iesaistīties izglītībā, lai mācīšanās procesu jauniešiem padarītu vieglāku un drošāku.
RTU Inženierzinātņu vidusskola un Starptautiskā zinātņu un tehnoloģiju skola
/Laura Fjodorova/
/Laura Fjodorova/
Laura Fjodorova ir Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskolas direktore, ķīmiķe un priekšmeta pasniedzēja.
Laura savā iedvesmas stāstā iepazīstina ar Rīgas Tehniskās universitātes Inženierzinātņu vidusskolas darbības ideju un to, kā nonāca līdz tam, ka skola piedāvā apgūt padziļināti ne tikai matemātiku, fiziku un ķīmiju, bet arī programmēšanu. Laura arī īsi iepazīstina ar to, kas ir jaunā Rīgas Tehniskās universitātes Starptautiskā zinātņu un tehnoloģiju skola.
Jelgavas Tehnoloģiju vidusskola
/Kaspars Antonevičs/
/Kaspars Antonevičs/
Kaspars Antonevičs ir Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas direktores vietnieks. Kaspars saka: “Ja daru kaut ko vērtīgu, tad, esmu pārliecināts, pasaulē ir vēl kāds, kam arī šis šķitīs nozīmīgs. Es ļoti lepojos ar savu komandu un uzskatu, ka šie ir vieni no labākajiem speciālistiem Latvijā. Esmu ļoti pateicīgs ikvienam uzņēmējam, kurš kopā ar mums ir regulāri iesaistījies jaunu mērķu definēšanā un sasniegšanā. Turu augstā cieņā Jelgavas pilsētas pašvaldības uzdrīkstēšanos finansēt mūsu sapņu realizāciju. Ticu, ka tieši kopdarbs rada lielu un vērtīgu ietekmi.”
Mākslīgais intelekts arī skolās
/Evija Celma/
/Evija Celma/
Evija Celma, IT Izglītības fonda izpilddirektore.
EdTech
/Eļčins Džafarovs/
/Eļčins Džafarovs/
Eļčins Džafarovs (Elchin Jafarov) ir Datorium dibinātājs, viņam ir 20 gadu pieredze, strādājot ar jauniešiem gan augstskolās, gan skolās. Viņš izveidoja lielāko Baltijā jauniešu tehnoloģiju kopienu, kas pašlaik vieno vairāk kā 7500 jauniešu, kuri aktīvi veido komandas, izstrādā projektus, piedalās hakatonos, kā arī attīsta start-up ekosistēmu. Datorium komanda Eļčina vadībā pašlaik piedalās Eiropas Komisijas Digital Education Hub akseleratora programmā, kur Datorium ir izvēlēts kā viens no 7 perspektīvākajiem EdTech (izglītības tehnoloģiju) projektiem Eiropā. Datorium arī aktīvi risina tehnoloģiju priekšmetu skolotāju trūkuma problēmu Latvijā un šobrīd nodrošina datorikas un programmēšanas priekšmetu apguvi vairāk kā 4500 skolēniem 73 Latvijas skolās. Eļčina vīzija ir aktīvi attīstīt izglītības tehnoloģijas, kas ļauj jauniešiem efektīvi realizēt sevi straujas digitalizācijas laikmetā.
Skolotāju loma IT industrijā
/Antons Gandzjuks/
/Antons Gandzjuks/
Antons Gandzjuks, Microsoft Biznesa grupas vadītājs Accenture Baltics, konferences “CITS KOSMOSS” uzrunā uzsvēra pedagogu nozīmi nākotnes speciālistu sagatavošanā. Viņš izceļ augsti kvalificētu darbinieku nozīmi Latvijas ekonomikā un inovācijās, kā arī akcentēja strukturētas mācīšanās pieejas priekšrocības. Antons īpaši izcēla mākslīgā intelekta rīkus kā efektīvus palīglīdzekļus izglītībā un IT profesiju attīstībā. Viņš norāda, ka nākotnē būtiskas būs prasmes kiberdrošībā, mākoņtehnoloģijās un IT sistēmu modernizācijā, uzsverot pedagogu lomu šo kompetenču veicināšanā.