Mēs, Start IT sadarbībā ar Riga TechGirls un ar nodibinājuma Fonds AUGT atbalstu, esam veikuši nozīmīgu ieguldījumu, apkopojot jaunāko pedagogu digitālo prasmju rezultātus no pašnovērtējuma, kurā aicinājām skolotājiem iesaistīties profesionālās pilnveides programmā “𝗖𝗜𝗟𝗩𝗘̄𝗖𝗜̄𝗚𝗜 𝗣𝗔𝗥 𝗧𝗘𝗛𝗡𝗢𝗟𝗢𝗚̧𝗜𝗝𝗔̄𝗠”! Šī pašvērtējuma ietvaros piedalījās 𝟭𝟴𝟰𝟵 respondenti, no kuriem 1549 ir pedagogi un 300 citi izglītības organizāciju pārstāvji. Respondenti novērtēja savu kopējo digitālo kompetenci divas reizes – pirmo reizi aptaujas sākumā, bet atkārtoti aptaujas noslēgumā, kad bija iepazinušies ar digitālo kompetenču aprakstiem un to skaidrojumiem.
Ar visu pārskatu latviešu valodā var iepazīties šeit: https://drive.google.com/file/d/1t1p-66zJdFGFccYs1zUXzRqDmeOHFDqT/view?usp=sharing
Kam šis var noderēt?
Aicinām iepazīties ar šo pārskatu ikvienu izglītības sektora pārstāvjus, piemēram, skolu vadības komandas, profesionālās pilnveides organizatorus un pašvaldības, jo šis pārskats sniedz ieskatu ne tikai par skolotāju pašnovērtējumu, pozitīvos rādītājus, bet arī akcentē jomas, kurās mums visiem ir iespēja jēgpilni pilnveidoties.
Pozitīvie rādītāji:
-> Skolotāji ir motivēti mācīties un ieviest jauninājumus,
-> Skolotāji jūtas pārliecināti par ikdienas tehnoloģiju lietošanu.
Iespējas pilnveidei:
-> Sarežģītākās digitālās prasmes, piemēram, datu analīze un kiberdrošība, ir tēmas, kurās ir iespēja pilnvedoties,
-> Atklājas atšķirības prasmju līmeņos, pieejā tehnoloģijām un iespējās tās izmantot pilnvērtīgi.