Robotika un Inženierzinātnes


Jānis Strods, ieguvis Inženierzinātņu maģistra grādu informācijas tehnoloģijās, Robotikas un IT priekšmetu skolotājs vairāk nekā 5 gadus. SIA “Vonder IT” īpašnieks. Aktīvi seko līdzi jaunumiem IT pasaulē un stāsta par tiem arī saviem skolēniem. Jānis bijis pārliecināts par savu ceļu IT inženierzinātnēs jau kopš agras bērnības, kurā viņu ievirzīja vecāki, un nevienu brīdi viņš nav to nožēlojis.

Oskars Teikmanis ir Elektronikas un datorzinātņu institūta pētnieks.

Savā stāstā viņš apvieno savu pieredzi robotikā no skolas līdz studiju beigām, kā arī dalās savās atziņās no darba Vācu Kosmosa centrā. Viņš atklāj vispārīgus robotikas attīstības virzienus pasaulē: kādi tie ir un uz kurieni tie mūs ved- industriāli roboti, pašbraucošās mašīnas, autonomi roboti uz zemes un kosmosā. Kas tiem ir kopīgs un, kas atšķirīgs no tehniskās un cilvēciskās puses?

Kaspars Eglītis ir inovāciju izstrādātājs Accenture Baltics. Kaspars uzskata, ka projekti bieži vien līdzinās teksta uzdevumiem: tie demonstrē izstrādātāju prasmes un asprātību, taču bieži vien netiek ņemti vērā realitātes bezgalīgie mainīgie. Dizaina domāšana un prototipēšanas prasmes palīdz “iztaustīt” idejas, sistematizēt zināšanas, ātri mācīties no kļūdām, nešķērdējot resursus.

Mikus Opelts ir nekustamā īpašuma tehnoloģiju jaunuzņēmuma “Giraffe360” dibinātājs.

Savā pieredzes stāstā Mikus stāsta par sava profesionālo karjeras ceļu un sava uzņēmuma attīstību, kurā, balstoties uz mākslīgo intelektu, izstrādā robotizētas video un foto uzņemšanas kameras. Produkts ļauj veidot plānojumus un virtuālās tūres nekustamā īpašuma nozarei. Mikusa jaunuzņēmums darbojas jau 30 valstīs un nopietni pievēršas ASV tirgum.

Toms Cerbulis ir RTU Inženierzinātņu vidusskolas absolvents un šobrīd studē Latvijas Universitātes Fizikas, matemātikas un optometrijas fakultātes 1. kursā. Tomam patīk aktīvi darboties un pilnveidot dažādus priekšmetus, piemēram, viņš ir uzlabojis savu teleskopu, lai tas varētu uzņemt fotogrāfijas. Teleskops kustās līdzi zvaignēm. Mājās ir uztaisītas arī vairākas tumbas.

Ivaru Bahmani var uzskatīt par lielu entuziastu un jaunās paaudzes iedvesmotāju tehnoloģijās un energoefektivitātē. Ivars ir mācību priekšmeta “dizains un tehnoloģijas” skolotājs Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā un Energoefektivitātes sacensību idejas autors.

Video gaitā Ivars iepazīstina ar Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas 15 izglītības principiem uz kuriem balstās arī unikālās Energo efektivitātes sacensības. Sacencības ir guvušas lielu atsaucību ne tikai no jauniešu, bet arī no viņu vecāku puses, jo skolēniem un studentiem ir iespēja būvēt savas automašīnas radošos veidos.