Jauno STEM

pedagogu skola

2024. gads

DALĪBNIEKI

20 jaunie STEM jomas skolotāji no Rīgas valstspilsētas pašvaldības skolām.

MĒRĶIS

Sniegt jaunajiem STEM jomas skolotājiem sistemātisku, regulāru un daudzveidīgu atbalstu mācību gada garumā:

 teorētiskas un praktiskas mācību nodarbības;
 atgriezenisko saiti praksē;
 mācīšanos no savas un citu pieredzes;
 emocionālo atbalstu.

ATBALSTS UN IEGUVUMI JAUNAJIEM SKOLOTĀJIEM

Mācību nodarbībās pilnveidos savu izpratni un pedagoģisko praksi saistībā ar:
 mācību stundas plānošanu un vadīšanu;
 skolēnu snieguma vērtēšanu;
 klasvadības jautājumiem.

Supervīzijās attīstīs refleksijas un problēmrisināšanas prasmes, mācoties no savas un citu jauno skolotāju pieredzes.

Skolu vizītēs izvērtēs un mācīsies no pieredzējušu skolotāju labās prakses.

Būs daļa no jauno skolotāju kopienas savstarpējam atbalstam.

Saņems individuālu atbalstu no programmas kuratora.

SKOLAS IESAISTE

Skolotāju dalībai programmā piesaka skolas vadība, izvērtējot
skolotāja profesionālo vajadzību atbilstību programmas saturam.

Skola nodrošina skolotājam mentoru, kurš atbalsta skolotāju skolā un ir kontaktpersona programmai sadarbojoties ar skolu.

MĀCĪBU NORISE

Klātienē no augusta līdz jūnijam. Vidēji viena līdz divas pēcpusdienas mēnesī.
Reizi mēnesī praktiskas mācību nodarbības, atbilstoši jauno skolotāju mācīšanās vajadzībām, ņemot vērā konkrēto skolotāju pieredzi, reālās situācijas klasē.
-Mācību stundas uzbūve un plānošana
-Vērtēšanas un pārbaudes darbu veidošanas pamatprincipi.
-Klasvadības paņēmienu, sistēmu un procedūru ieviešana praksē.
-Mācību stundas sasniedzamais rezultāts un tā nozīme efektīvā mācību procesā.
-Iekļaujošas vides veidošana klasē, ņemot vērā dažādu skolēnu vajadzības.
-Dažāda līmeņa uzdevumi un to iekļaušana mācību procesā.
-Jēgpilna IKT rīku izmantošana atgriezeniskās saites sniegšanai skolēniem.
-Ilgtermiņa plānošana un tematisko plānu veidošana.
-Inovācijas STEM jomā, sadarbībā ar nozares uzņēmumiem.

Reizi semestrī skolu vizītes pie pieredzējušiem jomas skolotājiem.

Reizi ceturksnī supervīzijas semināri, kur tiks izskatīti gadījumi no skolotāju prakses.

Reizi ceturksnī kurators vēros jaunā skolotāja mācību stundas un vadīs izaugsmes sarunu.