Latvijas pedagogu digitālo prasmju pašnovērtējums pēc programmas “Cilvēcīgi par tehnoloģijām”


Pirmajā pašvērtējuma posmā piedalījās 1849 respondenti, bet otrajā 1447 dalībnieki. Pedagogi un citi izglītības jomas pārstāvji novērtēja savu digitālo kompetenci divas reizes: programmas “Cilvēcīgi par tehnoloģijām” sākumā un pēc tās noslēgumā, kad bija iepazinušies ar digitālajām kompetencēm lekciju un praktisko piemēru formātā tiešsaistē, piedzīvojot 29 nodarbības trīs mēnešu garumā no 2025.g. marta līdz maijam. Programmas sākumā lielākais programmas dalībnieku īpatsvars, sevi vērtēja kā izmēģinātājus digitālo kompetenču jomā, savukārt, programmas noslēgumā kā aktīvus lietotājus. Programmas laikā būtiski samazinājās “iesācēju” īpatsvars – no 13 % uz 2 %, un “izmēģinātāju” īpatsvars- no 42% uz 24%, savukārt “lietotāju” īpatsvars pieauga no 33% uz 47%. Tas liecina, ka programma visnoderīgākā ir bijusi tieši dalībniekiem ar zemām un vidēja līmeņa digitālajām prasmēm. Tomēr arī “ekspertu” un “līderu” īpatsvars ir dubultojās – attiecīgi no 9% uz 20% un no 3% uz 6%, kas apliecina arī padziļinātu kompetenču veidošanos programmas laikā. Kopumā programma būtiski veicināja pedagogu digitālo kompetenču attīstību, samazinot zemo prasmju līmeni un ievērojami palielinot to skolotāju īpatsvaru, kuri pārliecinoši un mērķtiecīgi izmanto tehnoloģijas izglītības procesā. Tā ir veicinājusi skolotāju izpratni par to, ko ietver digitālās kompetences, kā arī skolotāju parliecību par savām prasmēm.

Aptaujas ideja un jautājumi ir balstīti uz Eiropas Komisijas izstrādāto rīku SelfieForTeachers.

Pārskats latviešu valodā

In the first self-assessment phase, 1 849 respondents participated, and in the second phase, 1 447 participants took part. Teachers and other education professionals assessed their digital competence twice: at the beginning of the professional development program and at the end, after engaging with digital competencies through online lectures and practical examples over the course of 29 sessions from March to May 2025. At the start of the program, the largest share of participants rated themselves as “experimenters” in terms of digital competence. By the end of the program, most considered themselves to be “active users.” The share of “beginners” significantly decreased from 13% to 2%, and “experimenters” decreased from 42% to 24%. Meanwhile, the proportion of “users” rose from 33% to 47%. This indicates the program was particularly beneficial for participants with low to medium digital skills. However, the share of “experts” and “leaders” also doubled- from 9% to 20% and from 3% to 6%, respectively, confirming that deeper competencies were developed during the program. Overall, the program significantly contributed to the development of teachers’ digital competencies, reducing the number with low skills and notably increasing the proportion of teachers who use technology confidently and purposefully in the educational process. It also enhanced teachers’ understanding of what digital competence involves and boosted their confidence in their own skills.

The survey idea and questions are based on the European Commission’s SelfieForTeachers tool.

Report in English