Iedvesmas diena "Dizains un Tehnoloģijas" 2021

Ilze Dobele, Latvijas Nacionālās televīzijas raidījumu vadītāja, Latvijas Mākslas akadēmijas vieslektore un dizaina diskusiju vadītāja. Ilze pastāsta savu pieredzes stāstu par to kā esošam vai jaunradītam dizainam palīdz precīzs vēstījums un kā tas veido izpratni par dizaina nozīmi.



Rīgas Teikas vidusskolas dizaina un tehnoloģiju skolotājs Pēteris Kaļva pastāsta kā Teikas vidusskola īstenoja izaicinājumu ieviest savā skolā jauno mācību priekšmetu "Dizains un tehnoloģijas", kā arī par nākotnes plāniem.

Kustības Riga TechGirls radītājas - Anna Andersone un Alise Dīrika - pastāsta par jauna produkta radīšanas procesu un tehnoloģiju nozīmi. Anna ir jaunuzņēmumu ekosistēmas aktīviste, izveidojusi savu koncepta apģērba līniju Be-with un vairākus citus jaunuzņēmumus. Alise ir Infogram līdzdibinātāja un Prezi.com vecākā produktu vadītāja.

Ingūna Elere, Latvijas Mākslas akadēmijas profesore un dizaina biroja H2E līdzdibinātāja, darbojas dažādās starpdisciplinārās dizaina jomās un rada unikālus, startptautiski novērtētus projektus. Dizaina biroja H2E Latvijā īstenotie projekti ir ieguvuši gan vietēja, gan starptautiska mēroga atzinību. Starp tiem ir makšķerēšanas vieta pie Alūksnes ezera, Jāņa Čakstes māja “Aučos” , Alūksnes Bānīša stacijas ekspozīcija, Āraišu ezerpils arheoloģiskā parka apmeklētāju centrs un ekspozīja.

Jeļena Solovjova ir uzņēmuma "Tet" lietotāju pieredzes dizainere, lektore, publiciste. Dizaina domāšana ir uz lietotāju orientēta problēmrisināšanas metodoloģija, kas ir ļoti efektīva, strādājot ar sarežģītām, maz izpētītām problēmām. Pagājušajā vasarā, izmantojot dizaina domāšanas metodes, uzņēmumā “Tet” tika veikts eksperiments Metropole 3.0, izzinot kolēģu vajadzības un veidojot jaunu darba organizācijas modeli darbam birojā un attālināti. Jeļena ir arī autore materiāliem par dizaina domāšanu, kuru ikvienam un bezmaksas pieejami mājas lapā startdesign.lv

Mākslinieku un arhitektu Krišs Zilgalvis, plašākai sabiedrībai Latvijā kļuva zināms ar uzvaru Rīgas Doma baznīcas un biedrības “Ascendum” rīkotajā vitrāžas konkursā. Vitrāža tapusi sadarbībā ar starpdisciplināru speciālistu komandu, izkristalizējot ideju un izzinot tehnoloģiskos risinājumus, īpašu uzmanību pievēršot gaismas izpētei. Krišs savā daiļradē pievērsies dažādiem mākslas veidiem ar vēlmi iegūt savā rīcībā pēc iespējas vairāk instrumentu un izteiksmes līdzekļu.

Jānis Vīksna, Accenture Baltijā lietotāju pieredzes un grafiskais dizaineris, pastāsta dažus piemērus no savas personīgās lietotāja pieredzes, ar kuriem sastapies pēdējā laikā. Par to cik viegli un grūti ir izdarīt dažādas ikdienišķas lietas, izmantojot labus un sliktus dizaina risinājumus.


Atpakaļ